در این مطلب در مورد برترین سرویس های اس ام اس مارکتینگ صحبت خواهیم کرد. وقتی صحبت از پیام کوتاه به میان میآید، همه ما بلافاصله به این فکر میکنیم که یک پیام متنی را از یک گوشی مستقیم به گوشی دیگر ارسال کنیم. اما با استفاده از شمارههای مجازی و سیستم عاملهای آنلاین، سرویسهای اس ام اس مارکتینگ، پیامک را بسیار فراتر آن چیزی ارسال میکنند که از طریق گوشی به صورت شخصی به شخص (P2P) ارسال میشود.
با داشتن فهرستی طولانی از پیشرفتهای این روش بازاریابی از زمان شروع آن یعنی 27 سال پیش، پیامک هنوز یکی از محبوبترین اشکال ارتباطی در این عصر دیجیتال است. 90 درصد پیامکها در عرض سه دقیقه پس از دریافت متن باز میشوند. در عین حال که برترین سرویس های اس ام اس مارکتینگ را بررسی نمایید، میتوانید نحوه استفاده از پیامکهای سازمانی در مقیاس بزرگ را بیاموزید و با استفاده از این نکات موثر، ارتباط خود را با مشتریان و مخاطبان خود حفظ کنید.
در این مقاله، در مورد اینکه بازاریابی پیامکی چیست، چرا تا به این حد موثر است، سرویسهای اس ام اس مارکتینگ چه مزایایی میتوانند ارائه دهند و چگونه از آنها به بهترین نحو استفاده کنید، بحث خواهد شد. امیدواریم که این مطالب بتواند به عنوان نقطه شروع تصمیمگیری شما عمل کرده و به شما کمک کند اطلاعات بهتری در مورد نوع بازاریابی پیامکی برای شما داشته باشید.
7 ویژگی سرویس های اس ام اس مارکتینگ برای سهولت برقراری ارتباط
-
SMS و MMS انبوه
توانایی ارائه خدمات عالی و ممتاز، سرویسهای SMS میتوانند حجم زیادی از پیامهای متنی و پیامهای چند رسانهای (MMS) را همزمان ارسال کنند. با نرخ تحویل سریع و عملکرد با کیفیت، مشاغل میتوانند صدها و هزاران پیام تلفن همراه را تنها با یک کلیک ارسال کنند.
-
ارسال پیامک دو طرفه
برقراری ارتباط با مشتریان، سطح دیگری از برتری خدمات سرویس های اس ام اس مارکتینگ را اضافه میکند. پیامک دو طرفه نه تنها هشدارها و اعلانهای پیامکی را به مشتریان ارائه میدهد، بلکه بین فرستنده و گیرنده ارتباط موثر و مناسبی را هموار میکند. این ویژگی مشخص میتواند برای پشتیبانی، بازخورد یا فقط از لحاظ یک گفتگوی خوب برای شناخت بیشتر مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.
-
ایمیل به پیام کوتاه
ارسال پیامک در حال حاضر ساده و آسان است، اما ایمیل به متن آن را حتی سادهتر میکند، به خصوص اگر شما یک کاربر ایمیل باشید و با آن به خوبی آشنا باشید. ارسال پیامک از طریق ایمیل کارآمد و بدون مشکلات خاصی است. به این صورت که تنها کاری که باید انجام دهید این است که بستر ایمیل فعلی خود را با پیامک پیکربندی کنید و سپس میتوانید پیامهای متنی را از طریق ایمیل ارسال و دریافت کنید.
معمولا هنگام پیکربندی یک بستر ایمیل برای ارسال پیامهای تلفن همراه، یک افزونه SMS مورد نیاز است، با این حال، Outlook 2007 و 2010 دارای ویژگی پیام کوتاه داخلی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات پیامک را فعال کنید!
در زیر نحوه انجام فعال کردن تنظیمات SMS در Outlook آورده شده است:
برای خدمات پیام کوتاه ثبت نام کنید
پیکربندی Outlook 2007/2010 با فعال کردن پیامک در “ابزارها”
با وارد کردن اطلاعات ورود به سیستم ارائه دهنده سرویس پیامک، ارائه دهنده جدید خود را اضافه کنید
یک پیامک آزمایشی به شماره موبایل اختصاص داده شده خود ارسال کنید
Outlook را راهاندازی مجدد کنید
شما آماده ارسال و دریافت مستقیم پیامک از Outlook هستید
-
اعداد مجازی اختصاصی
داشتن شماره اختصاصی خاص برای تماس با مشتریان و کاربران با افزودن یک تماس شخصی. نه تنها به راحتی قابل تشخیص است، بلکه یک شماره اختصاصی نیز خصوصی و شخصی برای کسب و کار شما است. در این قسمت لیستی از شمارههای اختصاصی مورد استفاده برای ارسال پیامک آمده است:
کد کوتاه
کد طولانی
شماره مجازی رایگان
شناسه فرستنده.
در حالی که شناسه فرستنده دقیقا یک شماره اختصاصی نیست، میتوان آن را شخصیسازی کرد تا نام تجاری یا شماره ارسال کننده پیامک را نشان دهد. میتواند در خصوص این که چگونه یک شماره اختصاصی یا مجازی میتواند به شما در ساختن نام تجاری شما کمک کند، تحقیقیات و بررسیهای بیشتری به عمل آورید.
-
افزونهها و ادغام API
در کنار استفاده از پلت فرم پیام کوتاه، ادغام SMS API نیز برای افزایش سیستمهای موجود و ارائه خدمات پیام کوتاه از طریق یک پلت فرم دیگر در دسترس است. افزونهها و افزونههای SMS طیف وسیعی از ویژگیها را از عملکردهای خودکار ساده و قابل دسترسی تا برنامههای تخصصی و سفارشی ارائه میدهند. طیف گستردهای از راهحلهای ارتباطی خارج از قفسه و سفارشی که میتواند به فرآیندهای فعلی شما اضافه شود.
-
لیستهای تماس
این که آیا از پیامک برای اهداف بازاریابی، اعلانها یا احراز هویت چند عاملی (TFA) استفاده میکنید، همه گیرندگان باید اطلاعات تماس خود را برای دریافت پیامهای متنی ارائه دهند. با مرتبسازی مخاطبین به گروهها و لیستهای مشخص و تحلیل شده، بسته به ترجیحات و مشخصات جمعیتی آنها به شما امکان میدهد، پیامهای مناسبی را که برای آنها انتخاب کردهاید برای آنها ارسال کنید.
گزینه ایجاد چند لیست مخاطب همچنین به فرستنده اجازه میدهد تا مخاطبین را با نحوه ارتباط آنها با کسب و کار آنها سازماندهی کند. به عنوان مثال، ممکن است اعلانهای VIP برای رویدادها یا فروشهای آینده برای اعضا مشتریان وفادار و از این قبیل مخاطبان ارسال شود.
-
پیامک خودکار
با کمک سیستمهای آنلاین و یک دروازه پیام کوتاه، میتوانید پیامکها را به طور خودکار در زمان تعیین شده از پیش تعیین شده یا حتی زمانی که آنها با استفاده از یک کلمه کلیدی خاص پاسخ میدهند، به گیرندگان مورد نظر ارسال کنید. پیامهای متنی خودکار در زمان و هزینه شما صرفه جویی میکند.
3 مزیت بازاریابی پیامکی از طریق سرویس های اس ام اس مارکتینگ
از مزیتهای بازاریابی پیامکی از طریق سرویسهای اس ام اس مارکتینگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
نرخ تبدیل بالایی دارد:
اگرچه ممکن است کمی تعجبآور به نظر برسد، اما پیامک همچنان بازاریابی را پیشرو میکند و نرخ تبدیل بالایی دارد. مشتریان تمایل بیشتری به انجام پیشنهادات و تبلیغات از طریق پیام کوتاه دارند تا از طریق سایر کانالهای بازاریابی مانند ایمیل و غیره.
-
به نسبت سایر روش، ارزان است:
پیامکها یک گزینه بسیار مقرون به صرفه هستند و سرویس های اس ام اس مارکتینگ کلید آن است. این ویژگی به مشاغل اجازه میدهد تا در یک نمونه پیام با هزاران نفر ارتباط بگیرند. در مقایسه با سایر کانالهای بازاریابی، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات تلفن همراه، همچنان بازاریابی پیامکی گزینهای مقرون به صرفه با دسترسی بیشتر مخاطبان محسوب میشود.
-
دسترسی بیشتری به مشتریان و مخاطبان خود خواهند داشت:
در سال 2021، و در حال حاضر 3.5 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود دارد. به طور متوسط کاربران تلفنهای هوشمند دستگاههای خود را 63 بار در روز چک میکنند. در این صورت حقیقتی وجود دارد که ما را در مورد بازار وسیع کاربران گوشیهای هوشمند که کاملا قابل دسترسی است به ما نکات مهمی در خصوص روشهای بازاریابی میگوید.
کلمات کلیدی و محرکها
به جای اینکه منتظر پاسخ باشید و سپس پاسخ مربوطه را تحلیل و تجزیه کنید، میتوانید کلمات کلیدی را تنظیم کرده و پاسخها را فعال کنید. به عنوان مثال، یک کلینیک پزشکی یک پیامک یادآور یک روز قبل از هر ملاقات ارسال میکند و از گیرنده میخواهد تا برای تأیید رزرو خود پاسخ “بله” یا “لغو” رزرو خود را بدهد. پس از پاسخ، کلمه کلیدی، “بله” یا “نه”، پاسخی مانند “از پاسخ شما متشکرم” میتواند در این جهت موثر واقع شود.
متنهای برنامهریزی شده
وقتی صحبت از ارسال پیامک مناسب، به ویژه برای بازاریابی پیامکی به روش موبایل میشود، زمانبندی همه چیز است. با اطمینان از اینکه پیامک شما در زمان مناسب به مخاطبان و مشتریان بسیار زیادی ارسال میشود، میتوانید قبل از ارسال، پیامکهای انفرادی و انبوه را در زمان و تاریخ خاصی ارسال کنید.
به این ترتیب میتوانید یک کمپین بازاریابی پیامکی خاصی را ایجاد کنید. در این خصوص شما هیچ وقت نمیخواهید یک پیام کوتاه انبوه و جمعی در ساعت 3 صبح روز دوشنبه ارسال کنید! در نتیجه تحقیق و بررسی در خصو نحوه برنامهریزی و ایجاد یک کمپین مناسب و خوب از طریق بازاریابی پیامکی میتواد در این جهت به شما کمک بزرگی داشته باشد.
با استفاده از این ویژگیهای مفید پیام کوتاه، میتوانید بدون هیچ زحمتی ارتباطات و بازاریابی پیامکی خود را افزایش دهید.
خدمات بازاریابی پیامکی چیست؟
ارسال پیامک انبوه، MMS، نظرسنجی، قابلیت ارسال پیام به تلفن ثابت، پاسخ خودکار و کمپینهای بازاریابی و برنامهریزی شده از طریق سرویس های اس ام اس مارکتینگ صورت میپذیرد. در نتیجه با پلت فرم بازاریابی پیامکی در هر گوشهای از جهان، یک یا چندین پیام کوتاه ارسال کنید.
به طور کلی ویژگیهای خدمات بازاریابی پیامکی را میتواند موارد زیر برشمرد:
پیام رسانی دو طرفه
کمپینهای بازاریابی
محتوای پویا
لینک صفحات مجازی رسمی و یا در فرمهای وب
پیام کوتاه انبوه و دسته جمعی
شخصیسازی پیام
MMS
کلمات کلیدی موبایل
نظرسنجی و رای گیری
ایجاد و تهیه یک گزارش و تجزیه و تحلیل
پیامهای زمان بندی شده.
با بستر بازاریابی پیامکی، تلاشهای بازاریابی خود را افزایش دهید. به این صورت که خدمات بازاریابی پیامکی نقش مهم و منحصر به فردی در چشمانداز بازاریابی مدرن دارد. یادگیری اینکه چرا ارسال پیام کوتاه بسیار مهم است و چگونه میتواند برای برنامه بازاریابی شما مفید باشد، کلید موفقیت برای کسب و کار یا سازمان شما است.
تکنیکهای بازاریابی سنتی جای خود را دارد، اما بازاریابی باید با تغییر ارتباطات روز به روز در کل جهان تغییر کند. واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان یک شرکت یا سازمان در درجه اول از طریق تلفن همراه ارتباط برقرار میکنند.
بازاریابی پیامک های تبلیغاتی و همگانی به شما این امکان را میدهد تا به گونهای به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید که آنها ببینند و درک کنند. این ویژگی به شما امکان میدهد اعتماد ایجاد کنید، درگیر باشید و روابط خود را با کاربران و مشتریان خود حفظ کنید.
به طور کلی بازاریابی پیامکی، به زبان ساده، به معنای بازاریابی از طریق پیامهای متنی یه مخاطبان و مشتریان گستردهای است. بازاریابی پیامکی میتواند به یک لیست کامل از عملکردهای مختلف که میتواند از طریق پیامهای SMS انجام شود، اشاره کند.
امروزه اکثر سازمانها و مشاغل موفق از تکنیکهای خلاقانه بازاریابی پیامکی برای ایجاد و حفظ روابط مثبت با مخاطبان خود استفاده میکنند. به این ترتیب همیشه موضوع یک پیام متنی واحد نیست. بیشتر اوقات، خدمات بازاریابی پیامکی در یک کمپین بازاریابی بسیار بزرگتر و توسعه یافته نقش دارند.
بازاریابی پیامکی برای مشاغل و سازمانها
ممکن است مبهم به نظر برسد که بگوییم پیامک یک ابزار بازاریابی ایدهآل برای مشاغل و انواع سازمانها است، اما استفاده از آن به قدری گسترده است که نمیتوان به طور خاص آن را مشخص کرد. به این صورت که بازاریابی پیامکی در بسیاری از زمینهها کاربرد دارد، از جمله:
حسابداری و مباحث مالی
مدارس و مهد کودکها
کلیساها و سازمانهای مذهبی
موسسات غیر انتفاعی
لیگها و تیمهای ورزشی
مراقبتهای بهداشتی
مدیریت املاک و مشاور املاک
آژانسهای کار و استخدام
البته انواع مختلف سازمانها از خدمات بازاریابی پیامک های تبلیغاتی و همگانی به روشهای مختلف استفاده میکنند. یکی از سرویس های اس ام اس مارکتینگ برای تبلیغات تجاری ممکن است یادآوری شهریه برای مدارس باشد. پیامکهای متنی بازاریابی املاک و مستغلات ممکن است شامل ارسال لیست توصیه شده به خریداران باشد، در حالی که ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی ممکن است پیامهای متنی را با نکات بهداشتی یا نتایج تحقیقات جدید ارسال کنند.
به طور کلی، بازاریابی پیامک های تبلیغاتی و همگانی میتواند انواع مختلفی از وظایف را در صنایع مختلف پوشش دهد. به عنوان مثال، از پیامهای متنی میتوان برای موارد زیر استفاده کرد:
مخاطبان را تشویق به ایجاد عکسالعمل کنید و بازخورد مشتریان را جمعآوری و تحلیل کنید.
به روز رسانی محصولات، مکانها یا خدمات جدید را ارائه دهید.
با یادآوری دوستانه تولد یا تبریک تعطیلات به مشتریان یادآوری کنید که همراه آنها هستید.
با مشتریان جدید درباره اهداف یا علایق آنها تماس بگیرید.
زمانی را برای گفتگو با مشتریان یا اهداکنندگان به صورت گسترده و انبوه برنامهریزی کنید.
برای جلب انگیزه و محرکهای تشویق مشتریان، ارائه کوپن یا کدهای تخفیف میتواند موثر واقع شود.
در هر حال آنچه مهم است، یافتن روشهای خاصی است که بازاریابی پیامک های تبلیغاتی و همگانی به بهترین نحو با برنامه بازاریابی سازمان شما مطابقت دارد. در نتیجه این محتوای پیامها و روشهای بازاریابی به ندرت برای دو کسب و کار یکسان است.
با چنین کاربردهای گستردهای در صنایع مختلف، ورود به دنیای خدمات بازاریابی پیامکی بسیار طاقت فرسا است. با این حال، نکته مهم در این زمینه همان دانستن جوانب، نکات و مسائل مربوط به آن است.
در این قسمت لیست بهترین و برترین سرویسهای اس ام اس مارکتینگ آورده شده است:
فراز اسام اس
پیام رسان
SMS.ir
ملی پیامک
پنل اساماس فراپیامک
پیام تک
بازاریابی پیامکی چگونه به کسب و کار شما کمک کند؟
همانطور که گفته شد، بازاریابی پیامک های تبلیغاتی و همگانی (بازاریابی خدمات پیام کوتاه) که یکی از کانالهای بازاریابی تلفن همراه است، فرایند ارسال پیامهای متنی تبلیغاتی به مخاطبان هدف است. بازاریابی پیامکی بیشتر پیامها را در مورد آخرین به روزرسانیها، پیشنهادات و رویدادهای حساس به زمان، معرفی محصولات، اخبار، تغییرات و محصولات جدید و هر شکل دیگر اطلاعات تبلیغاتی ارائه میدهد.
به این ترتیب با یک کلیک ساده، بازاریابی متنی تلفن همراه میتواند به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه برسد. بنابراین تعجبی ندارد که مشاغل موفق بازاریابی پیامکی را به عنوان یک ابزار بازاریابی اثبات شده برای افزایش درآمد و ایجاد وفاداری مشتری در نظر میگیرند. شایان ذکر است که تا 98 درصد از پیامهای SMS همواره توسط مخاطبان و گیرندگان خود باز میشود. این امر نسبت به بازاریابی ایمیلی نرخ باز کردن نسبتا بالایی را به کمپین بازاریابی پیامهای متنی میدهد.
روشهای مفید و موثر بازاریابی از طریق سرویس های اس ام اس مارکتینگ
1.پیامرسانی دو طرفه و ارتباط و تعامل با گیرندگان پیام
در این خصوص میتوان گفت که بهبود رضایت مشتری، حل مکالمات و انجام معاملات با پیام رسانی دو طرفه رخ خواهد داد. از شماره فعلی مخصوص به شرکت خود استفاده کنید یا شماره جدیدی برای این کار ایجاد نمایید..
2.ارسال متنهای برنامهریزی شده در ساعات و روز مشخص
تاریخ و زمان خاصی را برای متنهای خود تعیین کنید. پیامها را ساعتها، روزها یا ماهها قبل برنامهریزی کنید، سپس بنشینید و استراحت کنید. بقیه کارها به طور خودکار و سریع انجام خواهد شد.
3.وارد کردن مخاطبین
قبلا لیستی از کاربران را ایجاد کرده بودید؟ در هر صورت خواهید توانست به راحتی مخاطبین خود را در عرض چند ثانیه وارد پنل تجزیه و تحلیل دادهها کنید. این فیلد تحلیل داده، شامل فیلدهای زیادی از جمله مانند ایمیل، نام، عکسالعمل گیرندگان به پیام و یادداشتها برای استفاده در خصوص پیامهای شخصی شده است.
4.ایجاد گروههای چند شمارهای و دستهبندی مناسب و تحلیل شده
چندین شماره تلفن را به یک حساب اضافه کنید. مطمئن شوید که پیام مناسب به بخش، نماینده یا محل مناسب میرسد و هر کدام خط اختصاصی خود را تعیین میکنند.
5.اتخاد بهترین کلمات کلیدی در پیامک های تبلیغاتی و همگانی
یکی از سریعترین و سادهترین راهها برای جمعآوری شماره تلفن و افزایش لیست مشترکین، ایجاد و تبلیغ کلمه کلیدی پیام کوتاه است.
6.فیلدهای سفارشی
دادههای خود را مدیریت کرده و کمپینهای متنی مفید و موثرتری ارسال کنید. البته برنامهریزیهای خاصی وجود دارند که امل چند فیلد پیش فرض هستند، اما شما میتوانید به تعداد مورد نیاز خود هر نوع مشخصهای که میخواهید، ایجاد کنید. برنامههای iOS و Android مختلفی وجود دارند که به شما امکان میدهد کمپینهای بازاریابی خود را از هر کجا که هستید، مدیریت کنید.
7.گردآوری دادهها
آیا میخواهید درباره مشترکین و مشتریان خود بیشتر بدانید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها به طریقی درست و مناسب بپرسید. زمانی که مخاطبان شما به خوبی به پیام شما عکسالعمل نشان دهند، خواهید توانست تا دادههای ایجاد شده خود را در زمینههای مختلف برای استفاده در کمپینهای بازاریابی بعدی ذخیره کنید. علاوه بر آن که قابلیت تجزیه و تحلیل این دادهها همواره گزینهای مناسب برای ایجاد بهترین روشهای مناسب برای بازاریابی شما مناسب است.
8.ایجاد بخشهای مختلف برای هدفگیری مناسب مخاطبان
بخشها افزودن هدف مخاطب را به استراتژی بازاریابی متنی شما آسان میکند. در نتیجه بهتر است همین امروز ارسال پیامکهای دقیقتر و مرتبطتر را آغاز کنید.
9.پیگیری پیوند
پیگیری پیوند به این صورت است که با تجزیه و تحلیل پیشرفته ببینید چند بار بر پیوندهای کوتاه شده شماکه در پیامها به مخاطبان شما ارسال شده است، کلیک میشوند. در نتیجه میتوانید نتایج را ردیابی کنید و موفقیت هر کمپین را به درستی بسنجید.
10.پیامهای تنظیم شده خاص و مشخص
ویژگی پیامهای تنظیم شده خاص و مشخص، به شما این امکان را میدهد که یک پیام خودکار تنظیم کنید که وقتی خارج از دفتر و ساعات اداری هستید، در یک پیام از پیش تعیین شده به مخاطبین خود پاسخ میدهید.
11.الگوها و موارد تکراری
با استفاده مجدد از پیامهای مکرر ارسال شده، کمپینهای بازاریابی، رویدادهای مهم و دارای زمان محدود، پاسخهای صندوق ورودی، پاسخدهندگان خودکار و پیامهای تأیید کلمات کلیدی، در وقت خود صرفهجویی کنید. در نتیجه تحلیل پیامهای قبلی و بررسی آنها در این جهت به شما کمک شایانی میکند.
12.نتایج خود را مشاهده کنید
در این خصوص باید گفت که بهتر است بتوانید از طریق سرویس های اس ام اس مارکتینگ، مشترکان، پیامها و رشد کلمات کلیدی خود را با نمودارها، شبکهها و آمارهای مختلف و مناسبی به تصویر بکشید. در نتیجه به بهترین نحو ممکن خواهید توانست آنها را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید.
13.نظرسنجیهای مناسب از گیرندگان پیامکهای بازاریابی
با نظرسنجی متنی از مشتریان، میتوانید یک بازخورد فوری و قوی دریافت کنید. به این ترتیب باید چندین گزینه را تنظیم کنید و حتی نتایج زمان ارسال این پاسخها را توسط شرکتکنندگان شما در این جهت مهم و قابل بررسی خواهد بود.
با نظرسنجیها، دریافت بازخورد از مشترکان بسیار آسانتر از همیشه است. فقط سوال خود را با نگارش مناسب و بررسی شده، بفرستید و منتظر بمانید تا ارسال پاسخها شروع شود. در این صورت باید متن به گونهای باشد که مخاطبان را برانگیزد که به شما پاسخ دهند.
14.ارسال لینکهای مناسب با فرمهای وب به مخاطبان
به طرفداران خود اجازه دهید پیامهای متنی و اطلاعاتی درباره کسب و کار شما را مستقیما از وب سایت مخصوص شما بخوانند. در این صورت میتوان گفت که بهتر است یکی از فرمهای ساده شده وب سایت خود را در پیام ارسالی خود به مشترکین مشخص شده، ارسال کنید.
15.کمپینهای متداول و موثر بازاریابی پیامکی و همگانی موجود
خواهید توانست این روش از بازاریابی پیامک های تبلیغاتی و همگانی را انتخاب کنید. به این صورت که یک پیام متنی تکراری بنویسید، سفارشی کنید و زمانبندی کنید تا به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برای هر مدت زمانی که نیاز دارید ارسال شود.
16.لیست مخاطبان خود را به درستی بررسی کنید
برای استفاده بهتر و مفیدتر از سیستم سرویس های اس ام اس مارکتینگ، هر گاه بطور خودکار هر بار که پیامی ارسال میشود شمارههای غیر فعال را بررسی میکند و در صورت مشاهده، آنها را حذف میکنید. البته نیازی به نظارت مداوم ندارید. اما با بررسی شمارههای ارسالکننده میتوانید آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.