ما در این مقاله سعی داریم تا به مزایای بازاریابی پیامکی نگاهی بیندازیم .بازاریابی پیامکی یا ارسال پیامک می تواند یک سرمایه قوی برای استراتژی بازاریابی تلفن همراه شما باشد و یک گوهر تا حدودی پنهان در میان دنیای تبلیغات است. شاید کمی عجیب به نظر بیاید ولی آن قسمتی حیاتی از نام تجاری شما در دنیای متمرکز بر موبایل است که در آن زندگی میکنید.
در حقیقت، بیشتر افراد هر روز از پیامک استفاده میکنند. پیام کوتاه (یا اس ام اس) کلمه دیگری برای ارسال پیام کوتاه است و ارسال پیام کوتاه بهاندازه رسانههای اجتماعی یا بروشور برای بازاریابی مهم است.
مزایای بازاریابی پیامکی آن را برای هر نوع مشاغلی که به دنبال جلب نظر بیشتر مشتریان است، بسیار است.بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ یکی از سادهترین راههای برقراری ارتباط تجاری است ، اما پتانسیل بیشتری دارد که هنوز اشکار نشده است.تا همین اواخر، ارسال پیامک عمدتاً برای مکالمات شخصی استفاده میشد ولی زمانی که دنیا شاهد افزایش چشمگیر استفاده از تلفنهای هوشمند بود، مشاغل اهمیت بازاریابی پیامکی را درک کردند.
از بازاریابی پیامکی نهتنها برای نگهداری مشتریان موجود بلکه برای یافتن مخاطبان جدید نیز می توان استفاده کرد. آنقدر مزایای پیام کوتاه برای مشاغل
بسیار است که نمیتوان از آنها چشمپوشی کرد.اگر قبلاً به فکر تلفیق پیام کوتاه در استراتژی بازاریابی خود نبودهاید، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.
نرخ بازدید بیشتر از ایمیل
یکی از بزرگترین مزایای ارسال پیامک این واقعیت است که متنها به محض دریافت توسط مشتریان شما، باز میشوند.بنابراین SMS سرعتی بالاتر از سایر گزینههای تبلیغاتی دارد.
نامههای الکترونیکی در یک پوشه هرزنامه به آسانی گم می شوند اما با رواج تلفنهای همراه و محبوبیت ارسال پیام کوتاه، بازاریابی متنی نادیده گرفته نمیشود زیرا بیشتر اوقات، مشتریهای شما متن را باز میکنند و محتوای آن را میخوانند. اگر میخواهید راهی برای دستیابی به ارتباط مداوم با مشتریان خود پیدا کنید، SMS را امتحان کنید.
یکی از برترین مزایای بازاریابی پیامکی انبوه این است که پیامهای متنی در مقایسه با تماسهای تلفنی یا ایمیلها دارای بالاترین نرخ بازدید هستند و همین امر خدمات بازاریابی پیامکی را به یک پیشنهاد عالی برای تمام شرکتهایی که به دنبال خدمات سریع و مؤثر به مشتری هستند، تبدیل میکند.چون تقریباً هر پیامک ارسالی باز میشود و خوانده میشود. درحالیکه فقط بخشی از ایمیلهای ارسال شده خوانده میشود. هنگامیکه مشترک لرزش گوشی را در جیب خود احساس میکند گوشی را برمیدارد و نگاهی میاندازد.
مقرونبهصرفه
ارسال متن برای مشتری اصلاً هزینه زیادی ندارد.وقتی آن را با سایر گزینههای بازاریابی، مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات تلفن همراه یا مجلهها مقایسه میکنید، بهطورکلی مقرونبهصرفهتر است.
این امر بازاریابی پیامکی را به گزینهای مناسب برای همه مشاغل تبدیل میکند بهخصوص برای مشاغل تازه تأسیس که به دنبال راهی برای شروع تبلیغات بدون صرف هزینه زیاد هستند .در مقایسه با سایر شکلهای بازاریابی مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات تلفن همراه یا مجلهها بازاریابی پیامکی هزینه ی کمتری صرف می کند.
کاربر پسندتر
این روزها افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه خود برای انجام کارهایی مانند خرید،ارتباط و مرور اخبار استفاده می کنند. پس شما هم باید تجارت خودتان را به سمت موبایل ها ببرید.ارسال پیامک می تواند یک سرمایه قوی برای استراتژی بازاریابی تلفن همراه شما باشد.
دسترسی آسان و ارتباط بیشتر با مشتریان
از آنجا که این روزها افراد زیادی از تلفن همراه و سایر دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند ، اطلاعات مشتری در مورد برند شما می تواند
از طریق ارسال پیامک گسترش یابد.تا زمانی که مشتریان یک دستگاه تلفن همراه داشته باشند که می تواند متن را دریافت کند ، از پیام هایی که شما برای آنها ارسال می کنید لذت می برند. به علاوه ، با ارتباط بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن مشتریانتان، بیشتر به بخشی از دنیای آنها تبدیل می شوید.
با این نوع نگهداری ، خریدهای بیشتری از محصول یا خدمات شما حاصل می شود.در سال ۲۰۱۸ ، ۵۲.۲٪ از کل ترافیک آنلاین، از طریق تلفن های همراه در سراسر جهان ایجاد شده است و این باعث می شود ارسال پیامک به عنوان گزینه ارتباطی بسیاری از مشاغل باشد.
یکی از برترین مزایای پیامک در تجارت این است که دریافت پیام کوتاه حتی به اتصال به اینترنت احتیاج ندارد.
با افزایش استفاده از تلفن ها ، بازاریابی پیامکی چیزی کمتر از یک معدن طلا نیست. مشاغل می توانند از فرصت دستیابی به مشتریان درست در نوک انگشتانشان استفاده کنند که به آنها مزیت دستیابی به مخاطبان بیشتر را می دهد.از آنجا که تلفن های همراه و پیام های متنی راهی برای برقراری ارتباط با مردم هستند ، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید از این پتانسیل بی حد و حصر بازار استفاده کنید.
منعطف بودن با سایر روش های بازاریابی
بازاریابی پیامکی لازم نیست که به تنهایی بخشی از تبلیغات باشد. می توانید از آن در کنار سایر روش های بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید. بازاریابی پیامکی می تواند یک روش سریع و آسان برای برقراری ارتباط مشتریان با شما باشد.
از آن میتوانید برای جذب مشتریان به شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید و برای هر کسی که می خواهد از طریق وب سایت آنلاین شما خرید کند از طریق پیامک تخفیف ارائه دهید و حتی کالاهای های جدیدتان را معرفی کنید.
تحویل سریع
وقتی که پیامک ارسال می کنید،می توانید مطمئن باشید که مشتریان شما بلافاصله پیام شما را دریافت می کنند.این نوع تبلیغات به زمان آماده سازی کمی نیاز دارد تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیام خود را تهیه کنید و آن را برای مشتریانتان ارسال کنید. و از آنجا که ما قبلاً می دانیم
متن ها به مراتب بیشتر از ایمیل باز می شوند ، می توانید مطمئن باشید مشتریان شما اخبار مهم شما را در سریعترین زمان ممکن مشاهده خواهند کرد.
پیام کوتاه سریع است و به معنای واقعی کلمه پیام شما را در ثانیه های پس از ارسال سریعا در دسترس مشتریان قرار می دهد. میانگین زمان برای همه شرکتهای مخابراتی تلفن همراه و خدمات پیام کوتاه کمتر از ۷ ثانیه از ارسال پیامک تا دریافت است. با این حال سایر استراتژی های بازاریابی نیز سریع هستند ولی هیچ چیزی با سرعت پیام کوتاه برابری نمی کند.
تعامل مشتری را تقویت میکند
پیام کوتاه میتواند علاوه بر تعامل شما با مشتریانتان به مشتریانتان راهی برای تعامل با شما بدهد.به آنها اجازه میدهد احساس کنند که کسب و کار شما در دسترس تر است. این کار باعث میشود تجارت شما به جای اینکه فقط جزئی از زندگی آنها باشد. شما با آنها از طریق تلفن همراه خود ارتباط برقرار کنید و شما را به یاد بیاورند.
مشتریان میتوانند انتخاب کنند
همیشه ایده خوبی است که به مشتریان خود گزینهای بدهید. ارسال پیامهای متنی انبوه و ارائه آخرین خبرهای مربوط به
مشاغل تجاری به مشتریان، بسیار عالی است. به مشتریان خود اجازه دهید تصمیم بگیرند که آیا مایل به شرکت در این کار هستند یا خیر،
اگر مرتباً با ارسال پیامک می خواهید مشتری بیعلاقهای را درگیر کنید،در نهایت آن مشتری را از دست می دهید.
شمارههای کد کوتاه و کد طولانی این امکان را برای مشتریان فراهم میکند که انتخاب کنند آیا میخواهند پیامک را دریافت کنند یا آن را لغو کنند.
مشاغل میتوانند کلمات کلیدی ساده را برای مشتریان بهراحتی پیکربندی کنند. سادگی استفاده، رضایت مشتری را همراه با کسب وفاداری مشتری افزایش میدهد زیرا آنها راهی برای لغو پیامک دارند. این کار باعث میشود در کل با کسبوکار شما احساس راحتی کنند.
بهعلاوه، مشاهده اینکه چه تعداد مشتری از این بهروزرسانیها استفاده میکنند میتواند به شما اطلاعاتی بدهد که از آنها می توانید در استراتژیهای بعدی بازاریابی استفاده کنید.
وقتی صحبت از مزایای بازاریابی پیامکی میشود، یکی از بهترینها این واقعیت است که بسیار متنوع است.میتوانید پیامهای متنی را متناسب با موارد مختلف برای کمک به ارتقا تجارت خود ترکیب کنید.
شما میتوانید فروش را اعلام کنید، تخفیف موقت دهید، به مشتریان وفادار پاداش دهید، یک محصول جدید را تبلیغ کنید، اخبار و موارد دیگر را نیز از طریق پیامک به اشتراک بگذارید.این ابزار برای داشتن هر شغلی اعم از بزرگ و کوچک بسیار مناسب است.
اگرچه این برای برخی از مشاغل چالشبرانگیز است، اما طول ۱۶۰/۷۰ کاراکتر پیامک یکی از مزیت های بازاریابی است.که موجب می شود متنی واضح، خلاصه و مفید بنویسید. پیام کوتاه بجای اینکه مشترکان شما از طریق محتوایی که همیشه مرتبط نیست و شاید بسیار طولانی باشد، بدون هیچ اتلاف وقتی و فوری به موضوع برسند.
ارسال پیامک تبلیغاتی مانند اکثر استراتژیهای بازاریابی آنلاین به طور طبیعی دوستدار محیطزیست است.
با توجه به همه این موارد ،متوجه خواهید شد که بازاریابی پیامکی چقدر برای کسب و کار شما مفید است. بازاریابی پیامکی شاید به اندازه رسانه های اجتماعی جذاب نباشد ، اما نتیجه می گیرید. بازاریابی پیامکی مزایای بسیاری دارد و با صرف هزینه کمی برای شما ، دلیلی ندارد که آن را امتحان نکنید.به خصوص هنگامی که مزایای بازاریابی پیامکی به کسب و کار شما این مزیت را می دهد که باید بالاتر از همه رقبا باشد.