سوالات متداول

سوالات متداول

سوالات متداول خدمات کاربری (پنل پیامک)

به سیستمی که به‌صورت تخصصی برای مدیریت، ارسال و دریافت پیام کوتاه طراحی شده باشد و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار مشترکین قرار دهد، پنل یا سامانه پیامک می‌گویند.

“بازاریابی دات آی آر” یک سرویس پیامکی برای ارسال و دریافت اس ام اس در بستر اینترنت است، در واقع دقیقاً مثل پست الکترونیک یا همان ایمیل عمل می‌کند. با خرید پنل‌های “بازاریابی دات آی آر” پیامک شما یک نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کنید که در هر زمان و هر کجا که باشید، با استفاده از اینترنت می‌توانید خیلی راحت به پنل‌ پیامکی‌تان دسترسی داشته باشید. با استفاده از پیامک “بازاریابی دات آی آر”، به میزان دلخواه پیامک خریداری کنید و بر اساس هدف خودتان آن‌ها را ارسال کنید.

خیر. این سرویس کاملاً تحت وب تعریف شده است و نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزاری روی سیستم‌عامل ندارد، در واقع شما تنها به اینترنت و یک مرورگر به‌روز‌شده ( فایرفاکس ، گوگل کروم و … ) احتیاج پیدا می‌کنید.

بله، این سامانه با اینترنت کم‌سرعت سازگاری کامل دارد و می‌توانید به‌راحتی از این خدمات استفاده کنید. سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد، چراکه ارسال پیامک توسط سرور قدرمند و سریع انجام می‌شود.

منفی بودن حساب به این معنی است که هنوز هزینۀ سرویس را پرداخت نکرده‌اید، برای این کار می‌توانید از بخش شارژ حساب هزینه را پرداخت کنید. لازم است بدانید که هر شارژی که بعد از مثبت‌ شدن حساب انجام شود، به‌طور کامل به حساب شما اضافه خواهد شد.

این مشکل معمولاً به درگاه بانکی مربوط می‌شود، درصورتی که این وضعیت برطرف نشد، وجه واریزی را به‌صورت کارت‌به‌کارت انتقال بدهید و در نهایت کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی وارد کنید.

خیر، هیچ محدودیتی وجود ندارد. سرویس‌های “بازاریابی دات آی آر” می‌توانند تا ۵ میلیون اس ام اس را در هربار ارسال کنند. توجه داشته باشید که این مورد کاملاً تست شده است؛ پس می‌توانید با خیال راحت، پیامک‌هایتان را در حجم بالا ارسال کنید.

سامانه “بازاریابی دات آی آر” برخلاف بسیاری از سامانه‌های دیگر به‌صورت بومی توسط برنامه‌نویسان شرکت تولید شده که به‌طور هفتگی هم به‌روز می‌شود. از آنجایی که هر ماه بخش‌های جدیدی به‌صورت رایگان به سامانه اضافه می‌شود، قسمتی از هزینۀ سالیانه صرف به‌روزرسانی و تولید بخش‌های جدید می‌شود.

البته سرور هم باید به‌طور مرتب ارتقا پیدا کند؛ چراکه با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک‌های ارسالی رفته‌رفته کند‌تر می‌شود و مسلماً نیاز به افزایش پهنای باند دارد که این موضوع بخش دیگری از هزینه را به خودش اختصاص می‌دهد.

ارائه سرویس به‌صورت مادام‌العمر یا دائمی برخلاف قرارداد مخابرات و صنف پیامک است و هیچ شرکت معتبری از چنین روش‌هایی برای جذب مشتری استفاده نمی‌کند.

خیر، گزارش تحویل (Delivery) رایگان است و برای اغلب اپراتورها فعال شده است.

خیر، اعتبار ریالی یا عددی موجود در سرویس شما هیچ‌‌وقت سوخت نمی‌شود و در صورت تمدید سرویس در آینده، شارژ موجود هم تمدید می‌شود.

اگر دیتابیس ارسال منطقه‌ای (هدفمند) برای بعضی از مناطق یا محله‌های استان تهران موجود نیست، می‌توانید از کدپستی استفاده کنید، فقط کافیست ۳ یا ۴ رقم کدپستی منطقه خودتان را وارد کنید و به تعدادی که مدنظرتان است ارسال پیامک انجام دهید.

ارسال ترتیبی دقیقاً برای همین کار ایجاد شده است. فقط کافیست تا نوع ارسال را روی ترتیبی قرار بدهید. شاخه موردنظر خودتان را انتخاب کنید، متن را بنویسید و به مرحله بعد بروید. در این مرحله تعداد ارسال را روی ۱۰۰۰۰ عدد قرار بدهید و از ردیف ۱ ارسال را شروع کنید. روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی ۲۰۰۰۰ (باقی مانده از ۳۰هزارتای کل) قرار داده و ردیف را ۱۰۰۰۰ تنظیم کنید تا فرآیند ارسال از ادامه شماره‌های روز گذشته شروع شود.

در بخش ارسال به کدپستی نقشه کدپستی تهران تا ۳ رقم موجود است، همچنین در سایت‌هایی مانند کتاب اول هم می‌توانید کدپستی را جستجو کنید.

این کار توسط وب‌سرویس قابل انجام است، مستندات و نمونه کدها به زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی در بخش وب‌سرویس وجود دارد. (به زودی)

بله این امکان از طریق وب‌سرویس و API‌های سامانه امکان‌پذیر است، برای اطلاعات بیشتر به بخش وب‌سرویس مراجعه کنید. (به زودی)

خیر، دریافت پیامک برای همۀ مشتریان رایگان است.

بله، امکان ارسال پیامک به سایر کشورها از طریق ارسال بین‌المللی وجود دارد. البته هزینۀ پیامک‌های بین‌المللی ۱۲ برابر هزینۀ پیامک فارسی عادی در نظر گرفته می‌شود.

پیامک‌های ارسال‌نشده به دو گروه تقسیم می‌شوند، پیامک‌هایی که به هر نحوی ارسال نشده‌اند و پیامک‌هایی که ارسال شده‌اند ولی Deliver نشده‌اند. مثلاً اگر یک شماره موبایل غلط باشد، برای مدت زیادی خاموش باشد، در لیست سیاه مخابرات باشد یا اصلاً به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه کامل برمی‌گردد.

در مواردی که پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکل آنتن‌های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد، این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نمی‌شود. در نتیجه تیم “بازاریابی دات آی آر” هم قادر به بازگشت هزینه در این مورد نیست.

البته اپراتور ۲۰۰۰ بین بقیۀ اپراتورها استثناست، یعنی کامل‌ترین هزینۀ بازگشت را دارد؛ ولی تعرفه پیامکی بالاتری هم به نسبت بقیۀ اپراتورها دارد.

بله، طبق قرارداد، هزینۀ شمارۀ اختصاصی + پیامک استفاده‌شده به‌عنوان هزینه راه‌اندازی کم می‌شود و مابقی مبلغ برگردانده خواهد شد.

سوالات متداول خطوط اختصاصی و اشتراکی

مدتی پیش مخابرات یک پیامک با موضوع عدم دریافت پیامک تبلیغاتی برای مشترکین ارسال کرد.

مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند، دیگر از خطوط ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ پیامک تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند.
در خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی، نوع گزارش تحویل، نرسیده به مخابرات و در خطوط ۳۰۰۰، ارسال نشده نامیده می‌شود.
برای رفع این مورد کافیست تا مشترک از خطوط همراه اول عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال کند و برای خطوط ایرانسل عدد ۱ را به ۵۰۰۵ بفرستد.

دقت کنید که با فعال‌سازی خطوط خدماتی با سرشماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ این مشکل برطرف می‌شود. البته با استفاده از خطوط خدماتی شما تنها می‌توانید پیامک اطلاع‌رسانی ارسال کنید، چراکه ارسال پیامک تبلیغاتی از این خطوط ممنوع شده است.

روی هر سرویس ارائه‌شده، یک شمارۀ هدیه ۱۴ رقمی ۱۰۰۰ و یک شمارۀ هدیه ۱۲ رقمی ۵۰۰۰ اختصاص داده می‌شود که امکان ارسال و دریافت از همۀ اپراتورهای تلفن همراه کشور را دارد.

شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال و دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و این امر توسط نرم افزار انجام می گیرد. این شماره ها با پیش شماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۰۲۱ ارائه می شوند و فاقد سیم کارت و سند هستند.

بلی شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در سرویس خود، یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید. از لحاظ فنی شماره های ۱۰۰۰ قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید ۱۰ رقم بعد از شماره ۱۰۰۰ را به شکل ۱۰۰۰XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره ۱۰۰۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷).

استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اوپرتور ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متفاوت می باشد ، معمولا خطوط ۳۰۰۰ ظرف سه ساعت و خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ حدودا ۲۴ ساعت بعد نتیجه استعلام را اعلام می کنند، پس از پرداخت نیز ممکن است ۲۴ الی ۴۸ ساعت برای ثبت شماره زمان نیاز باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد و قابل برگشت نیست.

خیر. خط اشتراکی یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و برای ارسال های انبوه و تبلیغاتی به چندین کاربر تخصیص داده و به اشتراک گذاشته شده است، برای همین این شماره اشتراکی نامیده می شود.

قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی، بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند! در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.

ارسال از خطوط ثابت با پیش شماره های ۰۲۱ و ۰۲۶ برای ساکنین تهران و کرج امکان پذیر است ولی اپراتور خطوط ۲۱۰۰۰ را برای ساکنین سایر مناطق ارائه می دهد.

مدارک لازم جهت خرید خط ثابت ۰۲۱ و ۰۲۶ :
۱. کپی و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر
۲. کپی کارت ملی مالک خط
۳. پر نمودن فرم خرید خط ثابت

در خطوط ۱۰۰۰ و خط ثابت: پس از دریافت گزارش به صورت اتوماتیک هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات عودت داده می شود و گزارش ها به صورت هفتگی حذف می شوند، بنابراین قبل از گذشت یک هفته دانلود گزارش ها را دریافت نمایید.
در خطوط ۳۰۰۰ : گزارش گیری باید حداکثر تا مدت ۲۴ ساعت انجام شود، در غیر اینصورت گزارش توسط اپراتور حذف می گردد.
در خطوط ۲۰۰۰ : چنانچه می خواهید هزینه پیامک های نرسیده در خطوط ۲۰۰۰ به صورت کامل به شما بازگردانده شود ۴۸ ساعت پس از ارسال عمل گزارش گیری را انجام دهید، تا هزینه تمامی پیامک ها به جز رسیده به گوشی عودت داده شود.

اسکرول به بالا