بازاریابی پیامکی برای مغازه‌ها چیست؟

بازاریابی با اس ام اس شامل پیام به مشتریان خود از طریق تلفن همراه آنها است. خرده فروشان می‌توانند از پیام کوتاه برای تبلیغات ویژه مشتری، تخفیف‌ها، اعلام خبر ویژه یا رویداد یا به‌راحتی تشویق آنها برای بازگشت به فروشگاه شما استفاده کنند.

انواع بازاریابی پیامکی برای مغازه ها

انواع مختلفی از بازاریابی پیامکی وجود دارد که مشاغل می‌توانند در نظر بگیرند. اینها شامل ارسال پیام کوتاه به‌صورت انبوه و ارسال پیام کوتاه به مشاغل است. پیام کوتاه انبوه بر روی دسترسی مخاطبان انبوه با یک متن فروشگاه متمرکز است. پیام کوتاه کسب‌وکار بیشتر بر روی محتوای منحصربه‌فرد متمرکز است که ارتباط مستقیم و یک‌به‌یک بین فرستنده و گیرنده را امکان‌پذیر می‌کند.

مزایای بازاریابی پیامکی برای مغازه داران

استفاده از بازاریابی پیامکی فواید بسیاری دارد زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا پیام خود را از طریق دستگاهی که مخاطبان در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند به آن‌ها برسانید نه اینکه آنها را وادار به خارج از منطقه راحتی خود کنند تا بیلبورد، پوستر یا حتی ایمیل را بخوانند. در اینجا برخی از مزایای بازاریابی پیامکی را باید در نظر گرفت:

  • پیام خود را انتقال دهید:
    نرخ باز شدن پیامک ۹۸ درصد است درحالی‌که نرخ بازکردن ایمیل ۲۰ درصد است. به همین ترتیب، نرخ پاسخ پیام کوتاه تا ۴۵ درصد است درحالی‌که نرخ پاسخ ایمیل می‌تواند به شش درصد برسد.
  • اطلاعات حساس به زمان 
     ۹۵ درصد متون در عرض سه دقیقه خوانده می‌شوند. با کلیک یک دکمه به مشتریان خود اطلاع دهید.
  • فرایند خرید مشتری را هموار کنید:
    ۷۷ درصد از خریداران محصولات را در دستگاه تلفن همراه جستجو می‌کنند. پیام به آنها از طریق همان دستگاه احتمال انجام خرید توسط آن‌ها را افزایش می‌دهد. مشاغل همچنین می‌توانند به مشتریان اجازه دهند برای فروشگاه شما پیام کوتاه ارسال کنند یا برای بازخورد به نظرسنجی‌ها پاسخ دهند.
  • هزینه‌های تبلیغاتی خود را پایین بیاورید:
    تبلیغات سنتی مانند تبلیغات چاپی، تلویزیون و رادیو گران هستند و اثربخشی آنها دشوار است زیرا راهی برای برداشتن واقعی آمار وجود ندارد. بازاریابی پیامکی هزینه کمتری دارد و قابلیت‌های گزارش‌گیری کاملی را برای درک نرخ کلیک، نرخ تبدیل و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی

خرده فروشان می‌توانند از بازاریابی پیامکی به روش‌های مختلفی از جمله موارد زیر استفاده کنند:

برنامه‌های وفاداری:
برنامه‌های وفاداری احساس تعلق و برخورد ویژه‌ای ایجاد می‌کنند که به این معنی است که مشترکین احتمالاً به فروشگاه شما برمی‌گردند و خرید می‌کنند. مزایای انحصاری مشترکین پیامکی مانند فروش فوری، رویدادهای فقط اعضا و پیشنهادهای ویژه را به مشترکان ارائه دهید.

هشدارهای محصول جدید:
اکثر مصرف‌کنندگان به تلفن‌های همراه خود دسترسی مداوم دارند. اگر محصول جدیدی در انبار دارید، پیام کوتاه ابزاری بسیار کارآمد است که به شما اجازه می‌دهد مشتریان در مورد آن باخبر شوند.

رویدادها را تبلیغ کنید:
میزبان یک رویداد خاص هستید؟ ارسال پیام کوتاه به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی، مشاغل با استفاده از یک بستر آسان برای ارسال دعوت‌نامه، یادآوری و … مسیر رویداد را فراهم می‌کند.

پیشنهادهای ویژه موبایل:
دریافت تخفیف فقط برای تلفن همراه بزرگ‌ترین انگیزه برای مصرف‌کنندگان است که بخشی از مخاطبان پیامک شما باشند و اشتراک خود را لغو نکنند. پیشنهادهای ویژه تلفن همراه نیز راهی عالی برای تشکر از مشتریان است که بخشی از مخاطبان تلفن همراه شما هستند.

مشترکین را برای کمپین پیامکی خود جمع کنید

روش‌های مختلفی برای تشویق مشتریان به عضویت در کمپین پیام کوتاه شما وجود دارد. این موارد شامل موارد زیر است:

  • برای تشویق مشتریان به اشتراک، یک کد کوتاه با کلمه کلیدی خاص کسب‌وکار یا کمپین خود ارسال کنید. به‌عنوان‌مثال، پیامی ارسال کنید که در آن آمده است “برای پیشنهادهای اختصاصی برای ما پیامکی با کلمه “عضویت” به شماره ۱۲۳۱۲۳ ارسال کنید.”
  • مطمئن شوید شماره تجارت شما از طریق پیامک فعال باشد.
  • به مشتریان خود اعلام کنید که اکنون می‌توانند در برنامه پیام کوتاه شما مشترک شوند و از مزایای اشتراک به آنها اطلاع دهید. می‌توانید این مورد را در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، رسیدها، تابلوهای فروشگاه خود نمایش دهید و فروشندگان خود را آموزش دهید تا از مشتریان بخواهند که آیا قبلاً ثبت‌نام کرده‌اند یا خیر.

چگونه شروع کنیم

آماده شروع ارسال پیامک هستید؟ روند کار ساده است، در اینجا نحوه شروع کار آمده است:

· یک پنل ارسال پیامک نیاز دارید

یک پنل ارسال پیامک پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

پنل پیامکی “بازاریابی دات آی آر” هر آ«چه شما برای تجارت خود نیاز دارید را فراهم می کند.

مشاهده امکانات و تعرفه ها

· لیست کنونی مخاطبین را بارگذاری کنید

پس از انجام مراحل ثبت‌نام، وقت آن است که لیست مشتریان خود را در پایگاه داده بارگذاری کنید. یک لیست اصلی اضافه کنید و سپس آنها را به گروه‌ها تقسیم کنید تا متن‌های هدفمندتری داشته باشید.

· تدوین الگوهای متنی

الگوهای پیام کوتاه به مشاغل کمک می‌کند تا هنگام ارسال پیام زمان زیادی را صرفه‌جویی کنند، به‌خصوص اگر متن‌های مشابه را بارهاوبارها ارسال کنید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید الگویی برای همه پیشنهادها داشته باشید و قسمت‌های سفارشی مانند درصد تخفیف، کالای پیشنهادی و حتی نام گیرنده را تغییر دهید. به‌این‌ترتیب هر بار که آماده ارسال پیام با یک پیشنهاد ویژه هستید، تمام آنچه را باید تمرکز کنید بیشتر زمینه‌های سفارشی است تا کل پیام.

· یک کلمه کلیدی کمپین تنظیم کنید

یک کلمه کلیدی تنظیم کنید که مشتریان بتوانند از آن برای بخشی از کمپین شما استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر مشتری به شماره پیامک شما “خرید” را ارسال کند، فوراً می‌تواند پیام‌های تبلیغاتی شما را دریافت.

· ارسال پیامک

اکنون‌که مراحل بالا را به پایان رسانده‌اید، آماده ارسال متن‌های خود هستید. الگوی موردنظر خود را انتخاب کنید، مخاطبان را هدف قرار داده و ارسال کنید.

در این مقاله با مزایای بازاریابی با اس ام اس و انواع بازاریابی پیامکی برای مغازه ها و نحوه ی استفاده از بازاریابی پیامکی توضیح داده شد ،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا