تجارت الکترونیکی سریع‌تر از همیشه درحال‌رشد است. در سال ۲۰۱۹ ، تجارت الکترونیکی ۳٫۵ تریلیون دلارفروش داشته و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ به ۴٫۹ تریلیون دلار برسد. درحالی‌که مدت طولانی است که بازاریابی از طریق ایمیل گزینه موردعلاقه بازاریاب تجارت الکترونیک برای انتقال پیام است، بازاریابی پیامکی نیز به لیست علاقه‌مندی‌های آنان اضافه شده است.

تصور کنید که ارسال پیامک تبلیغاتی شرکت شما در طی پنج دقیقه پس از ارسال، به نرخ ۹۸٪ پیام‌ها به‌سرعت خوانده می‌شوند – بدون نیاز به اتصال آنلاین. این همان چیزی است که پیامک به شما می‌دهد.

پیامک به شما امکان می‌دهد از چیزی به نام نرخ باز سریع (مشاهده پیام) استفاده کنید.

افراد مشروط هستند که به طور طبیعی به هشدار و لرزش‌ها پاسخ دهند. این برای بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند مدرن مانند ارتباطات عادی است.

بازاریابی پیامکی می‌تواند در هر زمان و هر مکانی کاملاً مناسب باشد. این به این دلیل است که کاربران بیش از هر زمان دیگر فعال هستند – افراد به طور متوسط ​​۵۸ بار در روز تلفن‌های خود را بررسی می‌کنند. همه ما تقریباً این‌طور هستیم.

پیام کوتاه، با کانال‌های دیگر مانند ایمیل بسیار خوب تعامل دارد، به شما کمک می‌کند در صورت تمایل با دیگران ارتباط برقرار کنید و از طریق تعامل بی‌وقفه آنها و با استفاده از کانال فروش خود کانال آن‌ها را درگیر کنید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی یعنی ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پیام متنی!

اگر به لیست مشترکان خود پیامک ارسال کنید و بگویید: “تخفیف‌های پایان فصل فقط امروز در فروشگاه موجود است! پس تا دیر نشده بجنبید! “این همان بازاریابی پیامکی است.

در درجه اول، بازاریابی پیامکی ابزاری است که شما برای برقراری ارتباط پیشنهادها و سایر اطلاعات با مشتریان فعلی که به شما اجازه ارسال پیامک را داده‌اند، استفاده می‌کنید.

چرا از پیامک به‌عنوان ابزار بازاریابی استفاده می‌کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابی امروز، قراردادن محصول یا خدمات خود در مقابل مخاطبان هدف است. اطلاعات و پیام‌های ارسالی و دریافتی زیاد، صندوق‌های ورودی ما را پر می‌کند و تبلیغات آن‌قدر در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ما رایج است که دیگر به‌سختی متوجه آنها می‌شویم. اینجاست که پیامک مزیت خود را پیدا می‌کند.

۱. سن‌وسال نمی‌شناسد

پیام کوتاه می‌تواند یک ابزار بازاریابی مفید برای رسیدن به هر گروه سنی باشد. بیش از پنج سال پیش، نزدیک به ۸۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله تلفن‌های همراه خود را ۱۴ ساعت در طول روز در دسترس داشتند، حدس می‌زنیم مردم با فقط با تلفن‌هایشان دوش نگرفتند (که به لطف گوشی‌های ضد آب این کار هم ممکن شده!)

امروز، بزرگسالان هم حتی ممکن است زمانی را به یاد نیاورند که تلفن‌های هوشمند بخشی از زندگی روزمره آنها نبوده است. تلفن‌ها به‌سادگی ابزار ارتباطی این نسل‌ها نیستند بلکه آنها دیگر جزئی از هر شخص هستند

۲. افراد متون را سریعتر از ایمیل باز می کنند

در مقایسه با ایمیل ، افراد پیامک ها  را سریع تر باز می کنند به گفته گارتنر ، به طور متوسط ۹۸% پیامک ها باز می شوند ، در حالی که این آمار برای ایمیل تقریباً ۲۰٪ است. وقتی شخصی ایمیل خود را باز می کند و به آن پاسخ می دهد ، به طور متوسط ​​۵ دقیقه یا بیشتر طول می کشد . اما زمان متوسط ​​پاسخ های پیام کوتاه  ۹۰ ثانیه یا حتی کمتر است!

۸ پاداش بزرگ استفاده از بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی می‌تواند منجر به پاداش‌های بزرگی شود، از جمله تعامل بهتر، افزایش تبدیل‌ها و فروش و درآمد بیشتر. در اینجا هشت دلیل برای استفاده از بازاریابی پیام کوتاه در برنامه‌های خود آورده شده است.

۱. نرخ بازتر از ایمیل‌ها را دریافت کنید.

بررسی آمار نشان‌دهنده این است که میانگین بازکردن پیامک عدد ۹۸٪ را نشان می‌دهد، قدرت این کانال بازاریابی را نشان می‌دهد. این عدد به معنای پتانسیل برای تبدیل‌های بیشتر است و این میزان بازگشت سرمایه را برای تلاش شما افزایش می‌دهد.

۲. هزینه کم

هزینه کل بازاریابی پیامکی به این بستگی دارد که چند پیامک تبلیغاتی می‌خواهید ارسال کنید و از کدام ارائه‌دهنده استفاده می‌کنید. ارساال پیامک تبلیغاتی به دلیل ارزان بودن کاملاً مقرون‌به‌صرفه است و هزینه شما خیلی سریع برمی‌گردد.

تعرفه های پنل پیامکی “بازاریابی دات آی آر”

۳. مخاطبان خود را در دستگاه‌های تلفن همراه هدف قرار دهید

از سال ۲۰۱۹ ، دستگاه‌های تلفن همراه نیمی یا بیشتر از کل استفاده از اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند و سرمایه‌گذاری در بازاریابی مناسب برای موبایل را برای مشاغل مهم می‌کند. پیام‌های اس ام اس این کار را آسان می‌کند، زیرا ابتدا برای خواندن در صفحه‌های تلفن همراه طراحی شده است.

۴. به جمعیتی گسترده برسید

طبق تحقیقات پیو، پیام کوتاه متداول ترین فعالیتی است که افراد با تلفن همراه انجام می‌دهند و گرچه ممکن است پیام کوتاه به نسل‌های جوان مرتبط باشد، اما این یک کانال ارتباطی بین‌نسلی است.

با ارسال پیام کوتاه از هر سنی و زمینه‌ای، بازاریابی پیامکی به شما امکان می‌دهد مخاطبان بیشتری را در اختیار داشته باشید. این خصوصاً در صورت مقایسه با کانال‌هایی مانند اینستاگرام یا تلگرام که عمدتاً توسط مخاطبان جوان استفاده می‌شود، صادق است.

۵. پیام خود را سریع تحویل دهید

همان‌طور که قبلاً گفته شد، پیامک‌ها به طور متوسط ​​کمتر از دو دقیقه پس از دریافت باز می‌شوند. این امر بازاریابی پیامکی را به یک کانال عالی برای پیشنهادهای حساس به زمان مانند معاملات پایان روز یا فروش فوری تبدیل می‌کند.

۶. با انواع دیگر بازاریابی ادغام شوید.

هیچ‌یک از کانال‌های بازاریابی برای هر منظور بهترین نیست، اما پیام کوتاه با انواع کانال‌ها کار می‌کند، به‌راحتی می‌توانید آن را در سایر برنامه‌های خود بگنجانید و از آن برای هدایت افراد در فر آیند خرید استفاده کنید.

۷. تعامل مشتری را تقویت کنید.

مردم‌دوست دارند در تعامل باشند و می‌خواهند احساس کنند برای شما مهم هستند. وقتی مشاغل از پیام کوتاه استفاده کنند و مصرف‌کنندگان را در مورد پیشنهادها، رویدادها و اخبار دیگری که برای آنها مهم است آگاه سازد، این کار باعث افزایش تعامل و وفاداری مشتری می‌شود.

۸- مشتریان را قادر به انتخاب و ورود به سیستم کنید.

پیامک امکان دریافت یا عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را برای مشتریان آسان می‌کند. در نگاه اول، این ممکن است یک امر منفی به نظر برسد. اما آیا واقعاً می‌خواهید برای افرادی که نمی‌خواهند از محصولات، تجارت یا پیشنهادهای شما اطلاعاتی کسب کنند متن ارسال کنید؟

این کار باعث اتلاف وقت شما و ازبین‌رفتن مشتریان بالقوه آینده می‌شود و به شما اطمینان می‌دهد که تلاش‌های بازاریابی پیامکی شما به جایی که احتمال موفقیت آنها بیشتر است، ضربه خواهد زد.

پیام‌های بازاریابی پیامکی مبتنی بر رویداد را برای مخاطبان ارسال کنید

پیامک معاملاتی به زمانی که پیام متنی پس از ارسال، به اقدامی نیاز دارد گفته می‌شود، دقیقاً مانند ایمیل، می‌توانید پیام‌های متنی راه‌اندازی شده‌ای را دنبال کنید که یک اقدام مشتری را دنبال می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ثبت‌نام برای دریافت ارتباطات، ثبت سفارش آنلاین یا شرکت در یک رویداد.

به‌خاطر داشته باشید که برای ارسال پیامک تبلیغاتی، از مشترکین اجازه بگیرید، دقیقاً مانند نامه الکترونیکی.

۱. ایمیل را با پیام کوتاه خوش آمد گویی تکمیل کنید.

ثابت شده است که برنامه‌های ایمیل خودکار موجب بازگشت سرمایه هستند. آنها همچنین می‌توانند تجربه مشتری را بهبود بخشند و شناخت و تمایل به نام تجاری را افزایش دهند. افزودن پیام کوتاه به این ترکیب می‌تواند به طور چشمگیری موفقیت در بازاریابی شما را تقویت کند. فراموش نکنید که مزیت‌های ثبت‌نام را تقویت کنید – دقیقاً مانند ایمیل.

۲. ارسال به‌روزرسانی‌ها پس از فروش.

درحالی‌که ۳٫۵ میلیارد نفر در سراسر جهان تلفن هوشمند دارند، همه از ایمیل یا فیس‌بوک استفاده نمی‌کنند. اما هر یک از آنها (به‌علاوه ۱٫۲۸ میلیارد نفر دیگر) یک شماره‌تلفن همراه فعال دارند.

ارسال به‌روزرسانی سفارش‌ها از طریق متن، به استراتژی پیامک شما کمک می‌کند. مشتریان آگاه مشتری‌های پربازده برای شما هستند.

۳. پیامک‌هایی را که متناسب با تاریخ است را خودکار کنید.

در لحظاتی که برای مشتریان مهم است، از یادآوری قرار ملاقات گرفته تا تولد و اعلان‌های سبد خرید را به‌صورت ارسال خودکار قرار دهید.

پیامک‌های خود را گروه‌بندی کنید

پیامک‌های گروهی پیام‌های بازاریابی مقیاس‌بندی شده‌ای هستند که به مشترکان یک جامعه آماری مشخص ارسال می‌شوند

مثلاً بر اساس سن یا موقعیت جغرافیایی.

۱. کاربران جدید را مطلع کنید

از طریق پیام‌های بازاریابی پیامکی داغ‌ترین کالاهای خود را اعلام کنید.

پیام کوتاه و ایمیل دو غول بازاریابی هستند. آنها تقریباً همیشه دست‌به‌دست هم می‌دهند. اما ممکن است بخواهید ارسال پیام از طریق ایمیل در زمینه‌های خاص را در نظر بگیرید، به‌ویژه برای ارائه اخبار حساس به زمان مانند محصولات جدید.

مشتریان می‌توانند به‌راحتی با استفاده از یک کلمه کلیدی و کد کوتاه انتخاب کنند تا ارتباطات در زمان واقعی را از طریق رسانه‌های شما دریافت کنند. به‌علاوه، این به‌روزرسانی‌ها راهی عالی برای جلب‌توجه مشتریان هستند!

ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه یک سرویس مطمئن را انتخاب کنیم؟

۲. از بازاریابی پیامکی برای ارتقا فروش‌های فوری استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی ایمیل خود را با لینک (پیوند) دادن به متن پشتیبانی کنید.

۵۴٪ از مصرف‌کنندگان پیام‌های متنی بازاریابی را می‌خواهند، اما فقط ۱۱٪ از مشاغل واقعاً آنها را ارسال می‌کنند؛ بنابراین، بازاریابی پیامکی یک فرصت بزرگ برای بازاریابان است تا از روند خریداران باهوش استفاده کرده و وفاداری مادام‌العمر مشتری را ایجاد کنند.

مشتریانی را در نظر بگیرید که قبلاً از شما خرید کرده‌اند. اطلاع‌رسانی به‌موقع ممکن است تمام نیاز آنها برای بازگشت و تکرار سفارش خود باشد.

۳. محتوای فوق‌العاده بنویسید

اکنون مصرف‌کنندگان از مارک‌های موردعلاقه خود انتظار محتوای فوق‌العاده مرتبط را دارند. ۸۴٪ از مردم می‌خواهند برندها محتوایی سرگرم‌کننده، ارائه‌دهنده راه‌حل و تجارب و رویدادها تولید کنند. پیام کوتاه یک کانال عالی برای ارائه محتوای مختصر و دقیق به دلیل سریع، مستقیم و واضح بودن آن است.

۴. یادآوری‌های تمدید

به‌وسیله بازاریابی پیامکی مشتریان خود را بیش از هر زمان دیگری وفادار نگه دارد.

هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند چه زمانی مشتری محصولی را که آخرین بار خریداری کرده است به پایان می‌رساند. سپس از مشترکان خواسته می‌شود در صورت آماده بودن برای سفارش مجدد “بله” یا اگر می‌خواهند منتظر بمانند “بعداً” را پاسخ دهند.

۵. هشدارهای مهم را پیامکی ارسال کنید.

به‌روزرسانی‌های مهم را از طریق پیامک ارائه دهید – و ایمیل ارسال شده خود را برای کارهای خلاقانه‌تر ذخیره کنید!

این کانال برای ارائه اطلاعات لازم به‌روز یا خدمات به‌روزرسانی به مشتریان مناسب است. ازآنجاکه سریع و مستقیم است، می‌توانید مشتریان را در زمان واقعی از موارد مهم مطلع سازید.

۶. تعطیلات پول‌ساز برای شما

با ارائه خدمات از طریق تلفن همراه، به درآمد حتی در تعطیلات برسید. تا سال ۲۰۲۱ ، تجارت تلفن همراه یا تجارت الکترونیکی – ۵۴ درصد از کل فروش تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین، برای اینکه برند شما در هنگام استفاده از تلفن همراه موفق باشد، یک ایمیل ساده و تمیز همراه با هشدارهای اس ام اس شخصی به‌موقع را همیشه مدنظر داشته باشید.

۵ روش تجارت الکترونیکی برای بازاریابی پیامکی

۹۸ درصد نرخ بازدید از پیام در عرض چند دقیقه عالی به نظر می‌رسد، پس بازاریابی پیامکی همان چیزی است که یک تجارت به آن نیاز دارد.

اما قبل از اینکه شروع به این روش بازاریابی کنید، مطمئن شوید که برخی از اقدامات مهم را برای اطمینان از موفقیت تلاش خود در نظر گرفته‌اید

۱. اجازه بگیرید

به کسانی که مایل به دریافت پیامک تبلیغاتی شما نیستند پیامک ارسال نکنید، این کار برای نام تجاری شما بسیار بد است و ممکن است شما را دچار مشکل حقوقی کند. در عوض، برای ارسال پیام کوتاه اجازه بگیرید.

سپس، فقط با ارسال پیام‌های ضروری، به زمان و آرامش کاربران احترام بگذارید. این کار آن‌ها را ترغیب می‌کند که از پیام‌های شما چشم‌پوشی نکنند. 

۲. از ابزار بازاریابی پیامکی استفاده کنید

آیا می‌دانید چه چیزی مناسب یا مقرون‌به‌صرفه نیست؟ تایپ صد پیام متنی بر روی تلفن همراه خود – یا حتی تایپ یک پیام و اضافه‌کردن کل گروه مشتریان خود به آن. بعلاوه، این می‌تواند منجر به رعایت موارد جدی در زمینه رعایت حریم خصوصی و رعایت آنها شود.

در عوض، از یک ابزار بازاریابی پیامکی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد لیست‌های خود را مدیریت کرده و از طریق رایانه یا دستگاه همراه پیام ارسال کنید. به دنبال ابزاری بگردید که به شما در مدیریت انطباق با لیست، و فهم اینکه چه کسی پیام را بازکرده یا پاسخ داده است، و برنامه‌ریزی پیام‌ها کمک کند.

پنل پیامکی “بازاریابی دات آی آر” امکانات یک ابزار ارسال پیامک انبوه عالی را در اختیار شما می‌گذارد.

۳. به مشتری خود ارزش دهید

وقتی شروع به پیامک تبلیغاتی کردید، مطمئن شوید که چیز ارزشمندی برای ارائه دارید مانند:

  • یک پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد
  • یک رویداد وابسته به زمان، مانند تخفیف‌های عید نوروز
  • اطلاعات لازم برای مشتریانی که ممکن است بخواهند در یک رویداد شرکت کنند.
  • معرفی محصولات یا خدمات جدید

۴- آن را کوتاه، شیرین و دقیق نگه دارید

تا حد ممکن خلاصه باشید. مردم این پیام‌ها را در صفحه‌های کوچک می‌خوانند.

سعی کنید از ارسال متن‌های بلند و طولانی جلوگیری کنید.

افراد برای یک برند که پیام آن را اولین‌بار است روی گوشی خود می‌بینند وقت زیادی نمی‌گذارند، پس سریع، خلاصه و مفید منظورتان را برسانید.

۵- کمپین‌های بازاریابی پیامکی خود را شخصی‌سازی کنید

اطمینان حاصل کنید که از تجاری خود در هر زمان ممکن استفاده می‌کنید و برای شخصی‌سازی پیام‌های خود سرمایه‌گذاری کنید.

این کار را می‌توانید با ایجاد لیست‌های مقطعی و گروه‌های پیام کوتاه درباره مواردی که مخاطبان بیشتر به آنها علاقه دارند

انجام دهید. در صورت امکان، نام افراد را در پیام آنها وارد کنید.

ارسال اولین پیام کوتاه تجارت الکترونیک

آماده‌اید که این بهترین روش‌ها را عملی کنید؟ در اینجا یک راهنمای شروع سریع برای ارسال اولین پیام بازاریابی پیامکی شما آورده شده است.

۱. اهداف تجاری را تعریف کنید

با تعیین آنچه می‌خواهید به انجام برسانید شروع کنید. آیا می‌خواهید افراد بیشتری را به‌طورکلی به فروشگاه خود بیاورید، یا می‌خواهید در مورد یک محصول خاص حرف بزنید؟

درک اهداف شما به شما امکان می‌دهد که چه کسی را هدف قرار دهید و چه نوع پیام‌هایی را ارسال کنید.

۲. یک سرویس بازاریابی پیامکی پیدا کنید

تحقیق کنید تا یک سرویس بازاریابی پیامکی را پیدا کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد و ویژگی‌های لازم برای پشتیبانی از اهداف شما را ارائه دهد.

مشاهده امکانات و تعرفه‌های پنل پیامکی “بازاریابی دات آی آر”

۳. رشد مشترکان را شروع کنید

هرگز فقط پیام‌های تصادفی ارسال نکنید، حتی اگر به یک دلیل دیگر شماره‌تلفن‌های افراد را دارید. برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکین خود نیاز به اجازه دارید.

همچنین می‌توانید با ارائه چیزی باارزش، مانند ارسال رایگان یا کد تخفیف، در ازای دریافت شماره‌تلفن همراه و مجوز ارسال پیامک تبلیغاتی، مشترکین خود را ایجاد کنید.

۴- مشترکان را برای ارسال پیامک تبلیغاتی مربوطه تقسیم‌بندی کنید

از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای درک اینکه چه کسی در لیست شما است استفاده کنید تا بتوانید آنها را در گروه‌های مشابه تقسیم کنید. به شما این امکان را می‌دهد که مرتبط پیام‌ها را برای آنها ارسال کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر فروشگاه شما لباس و لباس‌های زنانه و مردانه می‌فروشد، می‌توانید لیست خود را توسط افرادی که فقط لباس زنانه خریداری کرده‌اند (یا زن هستند) و کسانی که فقط لباس مردانه خریداری کرده‌اند (یا مرد هستند) تقسیم‌بندی کنید. به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مربوط به محصولات مناسب را به هر لیست ارسال کنید.

۵. به آزمایش ادامه دهید

با بررسی نتایج پیام کوتاه خود این موضوع را پیگیری کنید تا بتوانید بفهمید چه کاری را درست انجام می‌دهید و چه مواردی قابل بهبود است. به آزمایش پیام‌ها، زمان‌ها و روزها و معاملات جدید ادامه دهید تا بتوانید بهترین کار را برای تجارت خود داشته باشید.

سخن پایانی

شروع کار با بازاریابی پیامکی آسان است. بفهمید پیام شما چیست و چرا می‌خواهید ارسال کنید؟

از افراد اجازه بگیرید که آیا می‌توانید به آنها پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و یا یک سرویس پیام کوتاه پیدا کنید.

سپس، ارسال پیام برای مصرف‌کنندگان خود را شروع کنید. آنها را کوتاه و مرتبط نگه دارید و در صورت ضرورت آن‌ها را ارسال کنید.

هرچه بیشتر از پیام کوتاه استفاده کنید – و نتایج خود را مرور کنید تا بدانید که در آینده چه چیزهایی را باید تغییر دهید – این ابزار بازاریابی می‌تواند قدرتمندتر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا