اگر به دنبال راهی مطمئن برای ارتباط مستقیم با مشتریان هستید که همیشه شما را بهخاطر داشته باشند، راهی جز بازاریابی پیامکی ندارید.
به طور متوسط مردم روزانه ۵۶ بار تلفن خود را چک میکند – ۲۰ درصد افزایش نسبت به دو سال پیش. با وابستگی بیشتر مردم به تلفنهای خود، ارسال پیام کوتاه اکنون خط ارتباطی مستقیم (و ترجیحی) بین مشاغل و مشتریان است.
آیا میخواهید یاد بگیرید بازاریابی پیامکی چیست و چگونه کار میکند؟ در راهنمای جامع بازاریابی پیامکی ما، شما را با تمام مؤلفههای بازاریابی پیامکی آشنا خواهیم کرد و بهترین استراتژیها را برای بهرهگیری بیشتر از سرمایهگذاری پیامکی شما تجزیه خواهیم کرد.
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی که بهعنوان ارسال پیامک تبلیغاتی نیز شناخته میشود، روشی برای ارسال تبلیغات و پیامهای معاملاتی
از طریق پیامهای متنی مبتنی بر مجوز است. این پیامها به مشاغل کمک میکند تا پیشنهادها، هشدارها و بهروزرسانیهای حساس
به زمان را به افرادی که رضایت خود را برای دریافت متن از شرکت شما دادهاند، ابلاغ کنند.
ارسال پیامک تبلیغاتی معمولاً به ۱۶۰/۷۰ حرف محدود میشوند و به کسبوکارها این امکان را میدهند که فقط با چند کلیک
پیامهای فوری و قابلپیگیری برای مخاطبان زیادی ارسال کنند و پیامک را به گزینهای جذاب برای سایر کانالهای بازاریابی مانند ایمیل تبدیل کنند.
این آمار بازاریابی پیامکی بیشتر تأثیر بازاریابی پیامکی را ثابت میکند:
- ۹۸٪ تمام پیامهای متنی توسط گیرنده خوانده میشوند
- ۷۸٪ مردم توانایی ارسال پیام کوتاه به مشاغل را دارند
- مراحل ارسال پیامک و دریافت آن متوسط ۹۰ ثانیه طول میکشد
چرا بازاریابی پیامکی مؤثر است؟
پیامک به چند دلیل اساسی در صنعت بازاریابی شهرت عجیبی دارد:
- تقریباً همه افراد یک دستگاه موبایل دارند. ۹۰٪ مردم تلفن همراه دارند و ۸۰٪ کاربران تلفنهای هوشمند عمدتاً از دستگاههای خود برای ارسال پیام کوتاه استفاده میکنند.
- نرخ تعامل بالاتر از ایمیل است. نرخ استفاده از پیامک ۶-۸ برابر بیشتر از ایمیل است که برای استفاده از تخفیفها و ایجاد آگاهی از نام تجاری استفاده میشود.
- بازاریابی متنی از توجه بالایی برخوردار است. ۲۹٪ از دریافتکنندگان پیام کوتاه بر روی پیوندهایی که در متن دریافت میکنند کلیک میکنند و ۴۷٪ از آنها برای خرید ادامه میدهند. این رقم نزدیک به نرخ تبدیل ۱۴ درصدی است.
- همهکاره است و در هر صنعتی کار استفاده میشود هر نوع پیام را از تبلیغات و فروش گرفته تا یادآوریهای قرار ملاقات، بهروزرسانیها، رویدادها و موارد دیگر را برقرار میکند
بازاریابی مبتنی بر مجوز چیست؟
بازاریابی پیامکی نوعی بازاریابی مبتنی بر مجوز است، به این معنی که مشتریان برای دریافت متون بازاریابی نیاز به رضایت صریح خود دارند. بازاریابی مبتنی بر مجوز اعتماد بین کسبوکار و مشتریان شما ایجاد میکند.
روشهای سنتی بازاریابی مانند تبلیغات، تبلیغات و بیلبوردها سعی در قطع مصرفکنندگان دارند و دائماً آنها را با پیامهای ناخواسته بمباران میکنند.
بازاریابی مبتنی بر مجوز سروصدا را از بین میبرد زیرا مخاطبان علاقه خاصی به دریافت پیام از شرکت شما نشان دادهاند.
آنها واقعاً علاقهمند هستند که از شما بشنوند، این به معنی تعامل بیشتر، نرخ کلیک و نرخ باز بیشتر است.
موارد استفاده از بازاریابی پیامکی
پیامک موارد استفاده بیشماری برای مشاغلی دارد که میخواهند بهسرعت و به طور مؤثر به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند.
- تبلیغات: خرده فروشان و مشاغل تجارت الکترونیکی میتوانند با استفاده از پیام کوتاه پیشنهادهای محدود و تبلیغ کوپنهای تخفیف را ارائه دهند.
- بهروزرسانیهای پیگیری و سفارش: ارسال تأییدهای سفارش در زمان واقعی، بهروزرسانیهای حملونقل و اعلانهای تحویل از طریق پیام کوتاه برای اینکه مشتریان از وضعیت خریدهایشان مطلع شوند.
- یادآوریهای قرار ملاقات: برای مطبهای پزشکی، سالنها و مشاغل دیگر که بهقرار ملاقات وابسته هستند، ارسال متن یادآوری خودکار راهی عالی برای اطمینان از اینکه مشتریان تاریخ قرار ملاقات خود را به یاد میآورند راهی عالی است.
- بهروزرسانیهای رویداد: برنامهریزی و اجرای یک رویداد شامل بسیاری از قسمتهای آن است. برای ارسال یادآوری، بهروزرسانی و لغو از پیامک استفاده کنید تا شرکتکنندگان در رویداد را در جریان بگذارید.
- هشدارهای داخلی: هشدارهای پیامکی همچنین میتوانند به شما کمک کنند پیامهای فوری مانند تعطیلی دفتر و بهروزرسانیهای اضطراری را به کارمندان خود منتقل کنید.
- هدایا و مسابقات: هدایا و مسابقات هیجانانگیز را از طریق پیام کوتاه برای افزایش آگاهی از برند و تعامل در زمان واقعی تبلیغ کنید.
- نظرسنجیها: بازاریابی پیامکی به طور متوسط دارای ۴۵٪ پاسخ (در مقایسه با ۸٪ برای ایمیل) است، و این کانال ایدئال برای ارسال نظرسنجیها به مشتریان شما است.
چه نوع مشاغلی از بازاریابی پیامکی استفاده میکنند؟
هر نوع مشاغل میتوانند از مزایای بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی بهرهمند شوند. صنایع خاصی که اهداف ایدئال برای بازاریابی پیامکی هستند عبارتاند از:
-
- فروشگاههای خردهفروشی و تجارت الکترونیکی
- شرکتهای مسافرتی مانند شرکتهای هواپیمایی و آژانسهای مسافرتی
- مطبهای پزشکی و دندانپزشکان
- مشاغل حضوری، از جمله سالنها و امکان ورزشی
- غیرانتفاعی
- رستورانها
- مدارس و دانشگاهها
- خدمات تدارکات و تحویل
- سازمانهای بزرگی با بیش از ۱۰۰ کارمند
- دارایی و بیمه
- سازمانهای سیاسی